Mathias
    Hej! Jag fick mitt antagningsbesked igår och fick då reda på att jag är antagen till Industriell Ekonomi på KTH som var mitt andrahandsval. Jag har också reservplats nr3 i BIEX-kvoten till ind.ek. på Chalmers. Nu behöver jag hjälp med vad jag ska göra...
    Jag vill helst studera i Göteborg pga diverse anledningar, men jag vill inte bli utan utbildning till hösten.
    Jag förstår att ni inte kan garantera något, men vad tror ni om mina chanser att komma in på industriell ekonomi som 3e reserv på Chalmers? Finns det någon statistik från tidigare år över hur många reserver som antagits till utbildningen?

    Kan jag tacka ja till både reservplatsen och antagningen till KTH eller måste jag välja mellan de två innan 29e juli?

    Tack på förhand! /Mathias
    • : Det kanske bör tilläggas att mitt meritvärde var 0,1 mindre än de 21.35 som krävdes för antagning i urval 1.

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Mathias!

    uhr kan du läsa om tidigare års antagningstatistik.
    Om du blivit antagen eller stå kvar som reserv behöver du inte svara på ditt antagningsbesked, om du inte blir antagen till Chalmers har du kvar din plats på KTH.

    Hälsningar
    Melina, SYV