Erik
    Hej!, jag går samhällslinjen men jag är väldigt intresserad av arkitektur och jag undrar om det är möjligt att man går klart samhällskursen och senare blir arkitekt. Måste man i så fall tappa ett helt år för extra kurser?

    Mvh Lars

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Försök läsa matte 3 och naturkunskap 2; det är de två kurser som inte ingår i Samhällsvet programmet men som krävs för behörighet till arkitektutbildningar och om det inte på din gymnasieskola ät möjligt, kan man läsa dem på heltid under en halvtermin eller på halvtid under en hel termin -på komvux.