Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Armin,
    på gymnasiets nationella program är en kurs i ämnet idrott - Idrott-och-hälsa 1 - obligatorisk. Andra kurser i idrott är det frivilligt att läsa.
    Vilka kurser inom individuellt val man kan välja - beror på vilka kurser just din gymnasieskola kan erbjuda. I princip kan man läsa vilka som helst gymnasiala kurser inom Individuellt val men det begränsas av vad just din skola kan erbjuda.

    Vänligen
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare