Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Corina,
    på nivå 1 i matte finns det i Sverige idag tre kurser - matematik 1a, 1b och 1c. De är "motsvarande kurser" alltså får bytas mot varandra.
    ***
    Svar på frågan om du behöver läsa mer matte för att komma in på högskolan beror på om den utbildningen du vill komma in på kräver mer matte. Se vad som står om behörighet till just "din" högskoleutbildning.

    Vänligen
    Julia