SYV-besökare SYV

    Hej Sara,

    Läs gärna info på https://www.fragasyv.se/info/alternativ-antagning-hogskola

    Antagningsgränser förändras. Ingen kan på förhand veta hur höga betyg som kommer ge plats.
    Man ska söka till de utbildningar som man vill läsa. Gör högskoleprovet - då prövas du även i HP-urvalet.

    Se också om du hittar några intressanta för dig yrkeshögskoleutbildningar: www.yhguiden.se
    Exempel på yh - yhguiden.se/utbildning/salj-marknadshogskolan/digital-conversion-manager

    yhguiden.se/utbildning/hermods-yrkeshogskola/internationell-affarslogistiker-green-management-hermods-stockholm
    yhguiden.se/utbildning/xenter-botkyrka/dokumentcontroller-registrator-distans-xenter