Marcus
    Hej!
    Står som reserv nr 2 till ett program nu. Dom som jobbar på antagningskansliet har ledigt från 7 juli till den 27, alltså till imorgon. Kan ja få besked imorgon om ja kom in eller inte? Är det möjligt? Hur lång tid har man på sig att svara på sitt Reserv antagnings besked om man nu får ett? Dom sa i början av augusti, men det kan väl endå bli lite innan? Tacksam för svar!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Marcus!

    Som reserv nr 2 skulle du komma in om två elever som är Antagna, tackade Nej till sina utbildningsplatser

    eller - om en elev tackar Nej + den elev som står som reserv nr1 också tackar Nej till erbjudande att få plats.

    Om personal på ditt antagningskansli öppnar efter semester imorgon, tycker jag du kan skicka epost till dem nu, så att de ser ditt meddelande när de öppnar inbox på epost imorgon bitti, så kanske du får svar snabbare.

    Det är inte omöjligt att du kan få svar imorgon. Vi hoppas och håller tummarna hårt!

    Jag undrar om du är Antagen på någon skola nu eller om du bara har en reservplats?

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare
    • : Tack för svar! Jag är antagen på en annan skola med, men vill gärna in på denna. Jag hoppas och ser även min plats som väldigt god! Det behövs verkligen! (:
    • Milla : Råd till dig: i fall du inte kommer in från Reserv innan läsåret börjar, är det bäst att du utnyttjar din studieplats (där du är Antagen) och försöker byta senare. Tacka INTE Nej till din plats där du är Antagen innan du får erbjudande om en annan plats. Vi hoppas och håller tummarna! Ha en fortsatt trevlig sommar! :)
    • : Har tackar ja till min andra plats. Tack detsamma!