Elias
    Hej!
    Jag går nu sista året på grundskolan (9an) och funderar på att ansöka till ett distans gymnasium, då korrespondens gymnasiet verkar vara ensamma med att erbjuda distans så undrar jag över vad de har för antagningspoäng, självklart vet jag att de ändrar antagningspoängen från år till år, dock kan jag inte hitta några gamla uppgifter om vad antagningen har varit.

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Elias, precis som du själv skriver, kan antagningsgränsen förändras på alla skolor och även på Korr >>> och det är också sant att Korr är den enda gymnasieskola dit du kan söka, om du vill läsa på distans.

    Slutlig antagningsstatistik på Korr Höstterminen 2017 finner du här >. Och reservantagningsstatistik - här >.

    Hälsningar

    Daniel SYV