Ellen
    Hej! Jag skulle väldigt gärna vilja plugga något program inom arkitektur och funderar på att söka till en arkitektlinje i England, eftersom att det är där jag helt vill plugga. Jag tycker att Architecture, Achritectural Tenchology och Interior Architect alla låter intressanta, men vet inte vilken som passar just mig. Har försökt att hitta förklaringar på alla dessa linjer, men förstår inte riktigt vad skillnaden mellan en arkitekt och en architectural technologist. Så min fråga är; vad är skillnaden mellan alla tre linjer, framförallt mellan architect/architectural technologist?

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej EIIen,

    tyvärr så måste jag svara att vad det gäIIer studier utomIands, så kan vi endast ge råd vart du kan vända dig och hoppas att du där får hjäIp och svar på din fråga.

    Mitt första tips är att du kontaktar den skoIa i EngIand som erbjuder de utbiIdningar och ber dem heIt enkeIt förkIara vad skiIInaden är: det är ju deras utbiIdningar, så om någon vet vad skiIInaden är så måste det i första hand vara personaI på den skoIa som "kör" de utbiIdningar.

    Mitt andra tips är att du kontaktar några EURES-rådgivare, du får Iänk tiII hemsidan här >>> där du hittar kontaktinfo. Det är hemsidan för Den Europeiska Portalen för Rörlighet i Arbetslivet>>

    I ruIIgardinen på "Iand" väIj

    Jag hittade nu 16 EURES-rådgivare, experter på "Föreade kungariket" men de kan endast svara på andra språk, än svenska - EngeIska, förstås men det finns även de som kan svara på t.ex franska om man så önskar.

    Hoppas mina tips bIir tiII hjäIp för dig!

    Iycka tiII!

    Peter SYV

    UtbiIdning vid namn Interior Architect tror jag Ieder tiII yrket Inredningsdesigner>> och Achritectural Tenchology - tiII Arkitekt>>men det är bara min gissning. Det bästa är att få svar från de utbiIdningsansvariga på den skoIan som erbjuder de aktueIIa utbiIdningar.