Daniel SYV

    Hej,
    jo, diplom från IB ger behörighet till svenska högskoleutbildningar (men man måste tänka på Svenska språket - antingen på IB läsa svenska 1, 2 och 3 eller så ska man endast kunna söka till svenska högskoleutbildningar som ges på andra språk, än svenska, ex. på engelska och utbud av sådana utbidlnigar är mycket begränsad).

    Hänvisningar:
    studera.nu/jamfor-utbildning - lista på högskoleutbildningar på grundnivå i Sverige som ges på Engelska
    antagning.se/sv/Det-har-galler-for-dig-som-gatt/International-Baccalaureate.