Caroline

    Jag har i mitt gymnasiebetyg från Hantverksprogrammet Foto 2010 ett betyg för Matematik A. Jag är nu intresserad av att studera vidare på Socionomprogrammet och ser i behörighetskraven att man behöver Matematik 2 alt Matematik 2a, 2b eller 2c. Har jag förstått rätt att jag behöver studera Matematik 2a för att vara behörig av att söka socionom sen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, Caroline, du har förstått rätt. Du behöver skaffa dig godkänt betyg i en av kurserna: matematik 2a eller 2b eller 2c.