Evelina
    Hej. Jag står inför ett vägval som är väldigt svårt för mig. Jag vill bli sjusköterska men går Journalistik och Författarskap samhäll. I denna linje ingår matte 2b, vilket jag finner svårt då jag hade det kämpigt redan i matte 1b. Den linje jag går just nu är indelad i samhäll och humanist och jag börjar luta mer och mer mot humanist. Så min fråga är; Behövs matte 2b för att bli sjuksköterska?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, japp, Matte 2 ligger som krav tillsammans med Naturkunskap 2 när det gäller sjuksköterskeutbildningen. /Lena, Syv