Renata
    Hej! Jag skulle vilja börja plugga till mäklare med vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.. jag bytte skolan andra året i gymnasiet och vet inte hur fullständiga mina betyg är. Har dem på papperet men inte digitalt

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Renata!
    Bra att du vill börja plugga. är det Fastighetsmäklare>> du vill bli? eller en annan sort mäklare?

    Se på dina betyg från gymnasiet - vad Överskrift är: är det Slutbetyg, Samlat betygsdokument, Examensbevis eller Studiebevis?
    Oavsett vad för sort dokument du har fått, kan du ta det till SYV på komvux i den kommunen där du är folkbokförd och diskutera din framtida studieplanering.

    Om det vore så att du redan nu är behörig att söka till fastighetsmäklarprogrammet, får du av komvux-SYVen veta det. Om du inte är behörig, kan ni lägga upp en plan för dina studier.

    Vänligen

    ANNA