James
    Jag vet att inriktningarna börjar på Åk. 2, men om man t.ex. kollar på programbladet för el och energiprogrammet hos roden, så ser man att mellan "Gymnasie-gemensamma karaktärsämnen" och "inriktningar" så finns det "Program-gemensamma karaktärsämnen".

    Till mig så indikerar det att det kanske börjar på till och med första året. Har jag rätt, eller?

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej James!

    När du läser respektive kurser kan variera från skola till skola. I ditt fall så kan jag tyvärr inte svara på din frågan , när du läser respektive kurser.

    Givetvis börjar samtliga elever läsa från "nivå 1" t.ex. matte 1 för att sedan läsa matte 2 osv, men det kan variera när kurserna sker.
    Jag tycker därför att du ska höra av dig till aktuell skola för att få ett exakt svar på vilka terminer/läsår som du läser vilka kurser.

    Vänliga hälsningar
    Melina, Studie- och yrkesvägledare