Anonymous
    Hej!

    Det är en sak som jag alltid undrat. Varje gång jag kikar på antagningsstatistiken så är jag alltid osäker på ifall det är medelvärde för meritvärde/högskoleprov eller om det är det absolut lägsta som visas. Vilket av de är det?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    I antagningsstatistiken till svenska högskoleutbidlningar visas det det meritvärde eller HP-resultat där minst en person med det värde eller resultatet som kom in, som "sist"... lägre meritvärde eller HP-resultat gav ingen plats, men det meritvärde/HP-resultat gav plats på minst en person. sedan kanske det fanns fler med exakt samma meritvärde eller HP-resultat som inte kom in (den sista platsen kanske lottade ut).