michelle

    Hej, jag har studerat en helt fel linje i två år som jag sedan hoppade av. Första året fick jag ihop 60/60 hp Andra året fick jag ihop 2/60 hp Jag meddelade avbrott till csn i April det andra året. Utbildningen passade mig inte alls men jag fick däremot läsa en programmeringskurs under första året som jag tyckte var extremt kul och fick högsta betyg i. Nu vill jag därför studera programmering istället och har svårt att tro att jag kommer kunna klara av de avbrutna kurserna från andra året. Om jag skulle söka ny utbildning, är mina chanser för csn helt körda? Eller kan kurser från den utbildningen ersätta de poäng från mina avbrutna kurser så jag senare kan få csn igen? Eller måste jag få godkänt i de kurser jag avbröt innan jag kan få csn igen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Det är Antal godkända poäng som CSN tittar på och inte Vilka kurser du klarade av. Det är ytterst till CSN att fatta beslut om studiemedel men det är i alla fall vad jag vet om hur det brukar gå till.
    Du kan både läsa info på www.csn.se och även kontakta CSN / du kan välja göra det anonymt och ställa en allmän fråga men du kan också uppge ditt personnummer till CSN och fråga vad som gäller just för dig utifrån det som har hänt innan.

    Studie- och yrkesvägledare