Sara

    Hej! Jag vill byta skola, men skolan jag vill söka till har ett kösystem baserat på nians betyg, och ber därför deras föräldrar att skicka in elevens betyg, men varför det? Har de inte ett system på nått sätt där de kan se elevens betyg om de knappar in personummret? Om inte, är det ju väldigt enkelt att ”ljuga” om sina betyg bara för att komma in?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    En svår fråga för oss på fråga syv att svara på. Vi vet inte om den skolan du vill komma in på har ett enkelt tillgång till betygen från åk 9. Du kan fråga på den skolan för att det är deras krav eller önskemål att föräldrarna skickar betygen.?

    Studie- och yrkesvägledare