Saga SYV

    Hej Kristoffer,
    lärare på gymnasiet kan göra nivåbedömning och "sätta" in dig i till exempel tyska 3, om hen anser att du har tillräckliga förkunskaper.
    Känner till fall då en elev blev genom nivåbedömning bedömd till att börja på nivå 5 direkt (språket var elevens modersmål) - så eleven "hoppade över" flera kurser. Det är inte förbjudet att placera eleven på högre nivå, om eleven så önskar och om läraren bedömer att eleven kommer klara av kursen dit eleven blir placerad.

    Mvh
    S.