Uno

    Hej! Jag har gymnasieexamen, men fick E i religionskuskap 1 och vill nu läsa upp mina betyg. Religionskunskap 1 är ju en kurs på 50 poäng, så jag undrar om jag kan söka till en kurs på komvux eller kanske göra en prövning, i en kurs på 50 poäng för att byta ut betyget i religionskunskap?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Det går inte byta ut betyg i obligatoriska kurser, som t.ex religionskunskap 1, utan du måste få högre betyg i samma kurs och då räknas det högre betyget in då, i stället för det lägre betyget.