Uno

    Jag har gymnasieexamen, men inte de gymnasiala meriterna som jag vill ha. De kurser som jag valde att läsa var Franska 4, Engelska 7 och Matematik 5. Om jag förstår det rätt så kan jag inte få mer än 2.5 i "bonusmerit", så jag tror att jag har läst någon kurs "för mycket", och undrar därför om jag kan byta ut den kursen mot någon enklare kurs för att höja mitt snittbetyg? Fick D både i matte 5 och engelska 7.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Om matte 5 och engelska 7 ingår i ditt examensbevis - kan du inte byta ut dem, utan du måste få högre betyg i samma kurs och då räknad det högre betyget in då, i stället .