Clara
    Hej!
    Jag går i planer om att plugga i uppsala till djursjukskötare, det enda jag saknar för att kunna plugga till detta är naturkunskap 2. Jag har naturkunskap 1a1 och biologi 1.
    När man kolla på utbildningen står det: "-Naturkunskap 2 (alt Bi 1, Ke 1, Fy 1a eller Fy 1b1+1b2)"
    Så frågan är ska man läsa kemi 1 och fysik 1 eller naturkunskap 1a2 och naturkunskap 2 ?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Det går snabbare att läsa naturkunskap 1a2 och 2, som sammanlagt går på 150 poäng = heltidsstudier i 7,5 veckor.

    Det andra alternativet är längre, 250 poäng = heltidsstudier i 12,5 veckor.