Olivia
    Hej! Jag studerar för tillfället till en kandidat i kriminologi med sociologi som breddningsämne. Jag undrar om det skulle gynna mig att ta ut en kandidat i sociologi också eller är det bara dumt eftersom båda utbildningarna är samhällsvetenskapliga?

    Mvh, Olivia

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Olivia; det är inte fel att ha två kandidatexamina (om möjlighet finns och inte tar för mycket resurser från dig) - det kan gynna dig i arbetslivet, tycker jag.