Jose
    Hej jag går i 9an och undrar vad för spel det finns på e-sport, helst vill jag köra starcraft 2 för det är det jag är bäst på. Jag undrar också vilka gymnasium som har e sport eller kommer införa det nästa år. Jag vill helst bara veta det som är närmast Tumba.

    2 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Grillska-gymnasiet-i-stockholm erbjuder E-sport på El-& energiprogrammet, inriktning Dator-& kommunikation och för övrigt LBS i Stockholm och Arlanda gymn. Vi känner inte till att någon annan gymn skola inom pendlingsavstånd från Tumba kommer erbjuda E-sport; men vi ska göra efterfrågningar och i fall vi hittar fler skolor, återkommer vi.;)

    Daniel SYV

    Hej, vi fick nu svar från rektor på LBS-gymnasiet; var god läs nedan:

    "LBS har Eport.
    Esport i Stockholm kommer ligga på LBS Stockholm Norra vars lokaler inte helt är klart men troligen kommer de ligga nära St Eriksplan/Odenplan.

    Allt gott!

    Med vänliga hälsningar

    Stockholm

    Rektor LBS Stockholm".