Daniel SYV

    Hej! på Ekonomiprogrammet ingår det att läsa minst en kurs i Moderna språk, se gärna Programplan för EK>>. Moderna språk, 100 poäng - det är en kurs - ingår inom Programgemensamma ämnen och är med det obligatorisk!
    Men för att komma in på EK så konkurrerar du med dina betyg från grundskolan; och att ha betyg i moderna språk är på grundskolan ej obligatoriskt.
    Det går alltså att komma in på ekonomiprogrammet på gymnasiet utan att på grundskolan ha fått betyg i moderna språk.
    Hälsningar

    D;