simon
    Det står ju på samhällsprogrammet för komvux att "Entreprenörskap" ligger på programmets kurser. Kanske dum men enkel fråga, mitt komvux har "Entreprenörskap och företagande", är det samma kurs?

    2 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    hej Simon,

    enligt Skolverket finns endast en kurs ENTREPRENÖRSKAP, 100 P. INOM ÄMNET "ENTREPRENÖRSKAP" PÅ GYMNASIET - SE GÄRNA https://www.skolverket.se/laroplaner-amnen-och-kurser/gymnasieutbildning/gymnasieskola/ent

    Dock i Tabellen för utbyteskomplettering står kursnamnet "Entreprenörskap & företagande", se https://www.uhr.se/globalassets/syv/infomaterial-faktablad/regelinfo-div/tabell-for-utbyteskomplettering-med-gy11_vux12.pdf

    Detta är rätt förvirrande och måste utredas vidare... vi kontaktar en sakkunnig och återkommer så fort vi kan.

    Vänligen

    L.

    Liselotte
    • simon : Har ni fått svar?
    • Milla : Dessvärre, har vi inte fått ngt. svar än... väldigt konstigt att det dröjer så länge. Men vad säger komvux i din kommun då?
    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Simon, bra att du hörde av dig!
    Entreprenörskap, 100p
    och
    Entreprenörskap och företagande, 100 p. är 2 olika kurser.
    ****************
    Entrepernörskap och företagande är en kurs inom ämnet Företagsekonomi. Se info på www.skolverket.se/laroplaner

    Vi kan konstatera att det är 2 Olika kurser, som är lika stora, men hör till olika ämnen /i alla fall så som det är formellt uppdelat av Skolverket/; sedan går ju många ämnen in i varandra....
    Det som är "konstigt" - att i tabellen för utbyteskomplettering - att Ent.ochFöretagande ligger under fel ämne - Entreprenörskap, när det skulle ligga under Företagsekonomi...
    Varför det är så och om det bör och kommer att ändras - fick vi ännu inget svar på; vi har skickat frågan till några olika sakkunniga, men ännu ej fick ngt. svar. :(