Erik
    Hej!

    Jag fick över lag höga betyg men ett par F för många för examen. Detta innebär att jag tagit studenten med F i ett par kurser jag i stort sett genomfört. Endast något kriterium fattas. Vad gäller? Ska jag plugga om hela kursen på Komvux eller har mina tidigare lärare möjlighet att ändra slutbetyget i en kurs om jag kompletterar det som fattas till dem? (Jag gick ut tredje året på ett högskoleförberedande program i år.)

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Erik!

    Eftersom att betygen för dig förmodligen redan är klara så finns två alternativ:

    - Antingen kan du läsa upp kurserna på komvux. I så fall kontaktar du komvux i din hemkommun för mer information om vad som gäller.
    - Om du känner att du har kunskaperna kan du göra en prövning för att på så sätt få betyg i kursen.

    Lycka till!
    Hälsningar
    Melina, SYV