Felicia
    Hej. Jag undrar ifall det finns nån större skillnad mellan meritpoängen man får på naturvetenskaps linjen än ifall man t.ex. får betyg från ekonomi linjen?
    Ifall man ex. Får E i matte 2 i natur är det samma meritvärde som ett E i matte 2 i ekonomi?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    På ekonomiprogrammet läser man B-spår i matte som är inriktat just mot ekonomi ... Och på naturvetprogrammet läser man C-spår i matte som är inriktat mot naturvetenskap ... Men man får samma meritpoäng .ex. Söker man till juristprogrammet som ej kräver matte för särskild behörighet får man 0.5 i merit, oavsett om det är matte 2b eller 2c eller 2a. Matte 2a kan man läsa som en valbar kurs på yrkesprogram ...