Hej Louise,

    minst en av kurserna som du måste läsa och få godkänt betyg i, på högskolenivå, för att kunna genom fristående kurser, bli registrerad som Fastighetsmäklare - har inom kraven för särskild behörighet: godkänt betyg i matematik 3b eller 3c, eller i en gammal, motsvarande, kurs Matematik C. På så sätt går det inte att kringgå eller undvika inkomma med godkänt betyg i gymnasial kurs matematik 3 - om man vill bli fastighetsmäklare.
    Kika även på https://www.fragasyv.se/info/fastighetsmaklare
    Vänligen
    ANNA