Cornelia

    kibnijb bjbjb uhiujk

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Cornelia,
    du skriver själv att du vet att det är omöjligt att veta. Och så är det, tyvärr. Antagningsgränsen kommer bero på hur högt meritvärde de sökande har som kommer söka samma utbildning på samma ort (och många av de har ännu inte gjort ansökan - anmälningsperioden till högskoleutb. pågår ju till 15 april 2020) och elever på gymnasiet, år3, får betygen (Examensbevis) i början på juni -- sedan finns det också lite äldre personer som redan klarade av gymnasiet men läser nu på Komvux eller på folkhögskolorna; de kan också komplettera sina ansökningar t o m 18 juni 2020.

    Om "din utbildning" ges på flera orter, sök till alla de olika orter; om det finns "liknande utbildningar", sök även dem.
    Se också om du hittar intressanta för dig utbildningar inom andra skolformer, t.ex inom yrkeshögskola.