Mohamad
    Jag har fått A och B på alla mina kurser jag läste på gymnasiet förutom engleksa. Jag har fått E. Nu har jag ett år till på mig på gymnasiet. Frågan är om det är mjöligt att läsa om eller göra en prövning för att förbättra mitt engelska betyg under läsåret förutom att behöva läsa det på komvuxutbildning? Jag har hört talas om att det skulle kostamig lite pengar till och med. Är det sant? Och Hur kan man söka till en sån prövning ifall det är möjligt?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Under tiden du är gymnasieelev ser jag ingen möjlighet att höja betyg i kursen, pga du redan har godkänt betyg.

    Om du hade fått F, hade du rätt göra prövning men du har E, så du måste vänta till efter gymnasiet och då leta var du kan göra prövning; prövningsavgift är för närvarande 500kr.