Utbildningssökande

    Jag undrar om man kan tacka ja till både en folkhögskoleutbildning och en högskoleutbildning samma termin för att sedan bestämma sig senare vad man ska gå. Om man kan det. När behöver man senast bestämma sig?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, man kan tacka Ja till flera olika utbildningar samtidigt och man kan också läsa flera utbildningar samtidigt om man hinner och orkar.
    Till de flesta utbildningar står sökande i reserv och väntar på att få komma in, i fall någon som fick plats tackar nej till platsen, därför är det bra att bestämma sig så fort man kan för att inte uppta en plats "i onödan".