Dina
    Räknas de ämnena som ger merit poäng med i meritvärdet? Alltså jag fick A i moderna språk 3 får jag 0,5 som merit poäng och räknas det med i merit värdet eller inte?

    Modersål kurser: ingår deras betyg i meritvärdet?

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Dina,
    kurser som ger meritpoäng, för dig som har eller får Examenbevis, räknas också in i ditt jämförelsetal.

    Kurser i Modersmål /betyg i dem/ räknas in om de ingår i examenbevis som "vanliga kurser", dvs ej som U-kurser.
    Hälsningar
    D: