Thea
    Hej! Klantig som jag är lyckades jag glömma att bekräfta min ansökan till gymnasium efter att jag hade ändrat under omvalstiden. Nu säger sidan bara att ansökningstiden har gått ut och att ansökan inte har bekräftats. Vad händer nu? Kommer jag få mina val från tidigare eller har jag inga val alls nu? Kommer jag ens få nån plats på nåt gymnasium??

    mvh en förvirrad och stressad tjej!

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Thea,

    mitt råd till dig är att du snarast möjligt söker upp SYV på din grundskola och berättar hur det ligger till.

    Om du av någon anledning inte kan prata med din SYV, t.ex om SYV-en inte finns på skolan, vänd dig direkt till gymnasieantagningen-stockholms-lan>> - så kan personal på antagningskansliet svara dig

    1. hur din ansökan ser ut idag

    2. vad du kan göra för att få den att se ut så som du önskar.

    Vi har inte tillgång till systemet på så sätt att vi skulle kunna se elevernas gymnasieansökningar; vi har inte den möjligheten. Det är din SYV på din grundskola och personal på Antagningskansliet som har inloggning och behörighet både att se hur din ansökan ser ut och ev också göra vissa ändringar.

    Det kan mycket väl vara så att ingen annan än personal på Antagningskansliet kan nu, efter sista omvalsdagen, ändra i hur ansökan ser ut; men SYV på din skola kan med störst sannolikhet i alla fall se hur det ser ut. Hen kan också kontakta personal på antagningskansliet och be dem om hjälp.

    Vi hoppas att du inte blir utan gymnasieplats! Lycka till!

    L. :)

    Liselotte