sel
    Är 19,43 generellt ett bra meritpoäng? Jag är i BI-gruppen. Sökt in till socionomprogrammet i Lund till vårterminen som har rätt högt antagningspoäng (runt 19) ingen aning om jag ligger bra till och förstår att det är omöjligt att säga men ungefär vad tror ni? Har jag goda chanser?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej! Antagningsstatistik för Socionomprogrammet på Lunds universitet visar att antagningsgränsen till Vårterminen brukar ligga under 18.5 men nu pga Covid´19 kan vara fler som söker att utbilda sig, så är verkligen omöjligt att säga hur högt meritvärde som kommer ge plats.
    FråGA SYV håller tummarna för dig! Lycka till!
    Återkom gärna sen och berätta hur det gick för dig!

    • : Tack för svar! I höstas var det 436 förstahandssökande varav 235 antagna. I våras var det 214 varav 172 antagna. Nu är det 380 förstahandssökande, undra om dem tar in fler också pga Covid’19?
    • Julia : Fråga antagningsgruppen på det lärosäte du söker till om de tar in fler nu pga Covid-19. Den information har vi inte här på fråga syv. Lycka till med din ansökan!