emma
    Hej! idag fick jag mina inloggningsupgifter. Kollade runt lite på hemsidan och märkte att det gymnasie jag vill ansöka till inte finns att söka till. Hur ska jag göra? Mvh Emma

    3 Svar

    Daniel SYV

    Hej Emma,

    om du på Indra2 inte hittar den gymnasieskolan som du vill göra ansökan till - råder jag dig att kontakta personal på ditt gymnasieantagningskansli  - jag tror det är i GR-regionen /Göteborg med ömnejd/ som du bor. Om det stämmer, så är det Gymnasieantagningen Gbg-regionen >> som du kontaktar.

    Du kan börja med att försöka hitta den gymnasieskola som du vill söka till - på gymnasieguiden.se/gymnasium

    Kanske söker du på fel namn?

    Även SYV på din grundskola bör vara behjälplig. Du kan också försöka få hjälp på den gymnasieskola som du vill söka till: de borde vara intresserade att hjälpa till, om en elev är intresserad av deras skola!
    Om du ska besöka gymnasieskolan på Öppet hus eller dylikt, kan du fråga vid det tillfälle.

    Du kan också berätta t.ex i en kommentar i vilken kommun du är folkbokförd och vilken utbildning och på vilken skola du vill söka till - då har vi en chans att se vad det handlar om och varför du ej hittar skolan i Indra2.

    Hälsningar

    D:

    • : Jag är folkbokförd i Ale kommun, och vill gå på Strömma Naturbrukscentrum med inriktning djur.
    • Anna :

      Strömma Naturbrukscentrum kommer bjuda på Besöksdag - se gymnasieguiden.se/gymnasium/stromma-naturbrukscentrum - du kan också kontakta Strömma direkt och be om hjälp. Strömma ligger annars under Antagningsenheten-sjuharad.

    • Christina :

      Hej Emma. Jag jobbar som SYV på Strömma Naturbrukscentrum och hjälper dig gärna.

      Du kan söka oss via GR-reg men du måste gå in på skola utanför GR-regionen. Skulle det krångla så kontakta din SYV eller mig. Mina kontaktuppgifter finns på vår hemsida: http://strommanaturbruk.se/

      Med vänlig hälsning

      Christina Almström

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    vi fick svar från Antagningsansvarig på Antagningsenheten Sjuhärad. Deras svar är att eleven bör kontakta sin studie- och yrkesvägledare, dvs på sin egen grundskola, för att få hjälp med hur man söker till Strömma Naturbrukcentrum!
    Antagningsenheten Sjuhärad lovade att dubbelkolla med GR, Göteborgs Regionen, så att möjligheten att söka till skolan finns!

    Hälsningar

    Anna

    -------------------------------------------------------------