Ida

    Hejsan! Jag har tänkt att göra en sen anmälan till ett program som öppnar för sen anmälan EFTER första urvalet, men jag har redan sökt ett par andra utbildningar. Kan jag tacka ja till en utbildning i första urvalet fastän jag gör en sen anmälan till ett annat program, eller måste jag helt ge upp min plats på det programmet jag först kommit in på för att ens försöka få en plats på den med sen anmälan? Och får man reda på hur många platser det finns kvar för sen anmälan? Tack.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Ida,
    för att det ska vara helt rätt, läs information på antagning.se/sv/Hur-du-anmaler-dig-och-haller-koll/Anmal-dig-sa-har/Sent-ute och du kan också ringa till Antagning.se som har telefontid på helgfria vardagar kl.9-16 och tel.nr 0771-550720

    FRåGA SYV administrerar inte antagning till högskoleutbildningar. Jag kan läsa info på antagning.se och tolka den informationen men kan inte garantera att min tolkning blir rätt och jag vill inte att det blir fel när du söker. Du får antingen själv tolka informationen på antagning.se och agera utifrån det eller be Antagning.se att förklara/förtydliga eller ge dig råd. Det är den tolkning som antagning.se gör som gäller, inte den som någon annan skulle göra.