Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Anders,

    Ett gymnasiearbete i en Yrkesexamen kan vara en praktisk uppgift, något den studerande genomför för att sedan utvärdera uppgiften. Alltså, det behöver inte vara en lång "skrivelse" utan kan vara att du på ett företag Genomför för bättringar i deras lageradministration och kort beskriver vilka förbättringar du har genomfört, hur, varför och på vilket sätt just det du genomförde förbättrade för just det företaget.
    Gå in på Skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/laroplan-program-och-amnen-i-gymnasieskolan/gymnasiearbetet och bläddra ner lite så ser du

    Klicka på rubriken "Exempel på..." så öppnas det en lista - där kan du välja vilket eller vilka exempel du vill titta på.
    Du kan t.ex börja med att titta på skolverket.se/Emmas gymn.arbete - ekonomiadmin