Mariam
    Hej
    Jag ska påbörja ett gymnasiearbete men vet inte riktigt vad jag ska skriva om. Behöver lite tips.
    Jag går teknikprogrammet med design och produktutveckling som inriktning. Hade en ide om att skriva om hur vardagliga produkter/webbsidor bäst bör designas utifrån människans behov, men det är för brett ämne och vet inte hur jag ska göra det mindre?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mariam,
    SYV är inte experter på teknik eller på Gymnasiearbete, men vi kan ju också ha lite idéer och förslag, precis som "vem som helst". Glöm inte att du måste förankra ditt förslag hos handledaren för GA på din skola!

    Jag tänker att du kan begränsa på Olika sätt, t.ex ta endast produkter för barn upp till skolåldern, eller för äldre eller för personer med funktionsvariation, t.ex döva... eller så uppfinner du en produkt som idag ännu inte finns, men som du själv hemskt gärna vill ha och gör design för den "framtida" (ännu icke-existerande) produkten; eller ta en befintlig produkt/sak men som du tycker att design och funktioner bör ändras på och du kommer med förslag på vilka funktioner och hur ska förbättras + kommer med en ny design för den produkten.