Therese
    Min son går andra året på Industritekniska gymnasiet som är en praktisk utbildning. Han har åtminstone e i alla ämnen och förmodligen högre i industridelen. Men gymnastiken vill han ej gå på... har ganska stor frånvaro där! Vad händer om han får f i gymnastik! Har han då inte ett fullständigt betyg när han slutar?
    • : Eller om det är så illa att han skulle få ett streck?
    • Julia : Jag har nu skrivit ett svar.

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej,
    betyg i Idrott och hälsa 1 är obligatoriskt att ha i sitt examensbevis.
    Med "streck" i idrott och hälsa 1 går man inte ut ngt examensbevis utan endast ett Studiebevis. Studiebevis ger inte behörighet till högskola . Man kan med studiebeviset (på undantag) komma in på Yrkeshögskola >>>.
    Med F i idrott och hälsa 1 kan man ta ut >> examensbevis, om man, för övrigt, uppfyller kraven, och det kommer i examensbeviset finnas den kursen mmed tillhörande F-betyget.

    vänligen
    Julia