Anders

    Om man läser på Komvux och poänguppläggningen är så att samtliga kurser uppnår 2350 poäng med gymnasiearbete får man ut en gymnasieexamen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Nej, det får man inte. Detta för att minimiantal poäng för examensbevis från komvux är 2400p. Dessutom, måste de "rätta kurserna" ingå, inte vilka som helst. Det är rätt så komplicerat; därför rekommenderar vi boka tid med SYV på komvux i den kommunen där man är folkbokförd - för studieplanering.

    Vänligen
    ANNA

    • : När du säger minimiantal menar du att mer än 2400 poäng kan ingå?
    • Anna : Man behöver inte ha mer än 2400 p. Har man fler, blir det "utökade kurser" vars betyg räknas in endast i vissa fall, inte alltid. Ta gärna frågan om examensbevis från komvux - MED KOMVUX.