Anders

    Hej, Kan man sök i Norge till universitet med 2 typer av gymnasieexamen som i Sverige? Dvs en högskoleförberedande samt en yrkesförberedande gymnasieexamen?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Anders, vi på fråga SYV kan tyvärr inte svar på den frågan; vi har ingen expert på studier i Norge.
    Vi kan endast hänvisa dig till att söka info på hemsidorna:

    studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/har-du-fragor-om-utlandsstudier  - Swedish International Students och Alumni (SISA) är en ideell medlemsorganisation av och för svenska utlandsstudenter

    Utdanning.no

    norden.org/no/info-norden

    Samordnaopptak.no
    Studera.nu/studera-utomlands/pa-egen-hand/lander-a-o/norge

    Kika även på norden.org/sv/info-norden/utbildning

    och  norden.org/sv/nordsvar