Syv
    Jag undrar om det finns något hemsida som man kan se alla gymnasiet skolor (Inte Elitgymnasium) som har hockey?

    Jag menar för hela Sverige, som man kan se som en lista över, vilka skolor har Gy idrott/hockey.?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Syv!
    :)
    Det är tveksamt att en sådan sida finns, vi har inte hittat den i alla fall.
    Det vi kan tipsa om är att se på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium?query=hockey&program=&vocation=&variant=&county=&order=school

    där får man en lista på ca 70 gymnasieskolor som på olika sätt erbjuder Hockey - det är RIG, NIU och/eller "LIU" - "lokal idrott" en inofficiell förkortning (jämför med - motsats till NIU...:)

    Det är i alla fall de uppgifter vi har att skolorna, vars presentationer syns på länken ovan - har på något sätt med "hockey" att göra.
    Det är det bästa svaret vi på Fråga SYV kan ge just nu.

    Om du hittar en sådan lista som du efterfrågar - på egen hand, är vi mycket tacksamma om du tipsar oss om den.
    Vi är också mycket tacksamma om alla bra tips om diverse studier i och utanför Sverige.

    Hoppas mitt svar blir till hjälp!
    Julia Syv
    • : Tack så mycket .
    • Julia : Vi på Fråga SYV är glada om våra svar blir till hjälp! Hör av dig om du har bra tips eller om du har en annan fråga!
    • : Det ska jag göra, absolut.
    • Liselotte : Om man tycker om Fråga SYV - kan man också "gilla" oss på https://www.facebook.com/fragasyv.se/ ! *L*
    Läs alla kommentarer