Linnea
    Hej, jag är intresserad att läsa till miljö och hälsoinspektör på distans. Är det möjligt att göra det men att först läsa en kandidat i Biologi eller måste jag ta något annat tillvägagångsätt? Jag vill helst läsa på distans och är väldigt intresserad av biologi. Finns det någon master i miljö och hälsoinspektion som jag kan läsa efter kandidaten i biologi?
    Tack!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linnea,

    utbildningsutbud kan förändras.
    Om du idag ännu inte är nära kandidatexamen, är det för tidigt att leta efter masterprogram - för att de masterprogram som finns idag kanske inte finns om 3 år och, däremot, nya masterprogram kan dyka upp i framtiden.
    Idag, den 6 jan 2019 - kunde jag hitta 3 masterprogram i "miljö" på Distans, var god se listan här. De tre programmen startar hösten 2019; uppgifter om vilka program (master, i "miljö" på distans) har start senare än höstterminen 2019 - finns ännu inte tillgängliga.

    Vänligen

    ANNA