Hejsan jag undrar hur ska man gå till väga för att kunna bli skatterevisor eller jobba med skatt som revisor inom skatteverket. Har tänkt att gå civilekonom med inrik: revisor och bank. Men efter det hur går jag tillväga och får jag lov att jobba som skatterevisor direkt efter jag gått klart utbildningen?
Sök efter frågor
Här kan du söka bland alla redan ställda frågor.
Alla frågor är besvarade av riktiga studie- och yrkesvägledare.
Just nu är 32081 frågor besvarade.
Hur blir man revisor inom skatteverket?
1 Svar
Hej Hampus!
För att bli auktoriserad revisor krävs att man genomfört en teoretisk och praktisk utbildning om totalt sex år samt därefter avlagt ett prov. Den teoretiska utbildningen görs på universitet eller högskola och ska pågå under minst tre år. Den praktiska utbildningen sker under handledning av en auktoriserad eller godkänd revisor och även den ska pågå under minst tre år. För mer info om vilka krav som ställs för att kunna få auktorisation, var god läs på Revisorsinspektionens hemsida samt på hemsidan för Branschorganisation för redovisningskonsulter, revisorer och rådgivare - www.far.se
Om att jobba på Skatteverket - var god se skatteverket.se/jobbahososs.
I annonser om lediga jobb på Skatteverket kan du se vilken utbildning som krävs eller önskas att man har.
Frågor och svar taggade med 'meritpoängskomplettera' (1 st.)
-
Tips kring att överklaga ett beslut/ett avslag från vuxenutbildningen?
Hej! Jag jag vill tacka för vilken insats ni på fråga SYV gör för att sprida kunskap om möjliga karriärvägar! Många av era svar har varit till stor hjälp för min del när det gäller att förstår hur utbildningssytemet fungerar :) Min fråga till er är om ni har några ”tips” på argument jag kan...
Hej Tova;vi har tyvärr inte hört att någon skulle i ett liknande fall "vinna" över ett beslut från Komvux.Jag vill börja direkt med en... Läs hela svaret
Hittar du inte din fråga?
Skapa en ny fråga