Mohamad
    Jag har läst alla mina ämnena på gymnasiet och har fått 2500 poäng. Däremot läste jag extra matte 5 och engelska 7. Men matte 5 och engleksa 7 har inte fått plats i examen utan skulle står utanför. Frågan är om jag kan får de extra maritpoäng av dessa ämnen ifall de står utanför? och hur är det möjligt att få nytta av de?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    När du söker till svenska högskoleutbildningar, kommer Antagning.se räkna in betygen i matte 5 och eng 7 in i ditt jämförelsetal och du får också meritpoäng för de kurserna, även om de inte finns med i ditt examensbevis. Se bara till att alla betyg är synliga på din inloggning på antagning.se