Uno
    Hej!

    Jag vill höja upp mina betyg med prövning, men det verkar som att man måste vänta flera månader på att få göra en prövning? Finns det inte någon möjlighet till att t.ex göra en prövning i månaden? Vill under detta läsår läsa upp drygt 8 ämnen sammanlagt, så jag hade tänkt att jag skulle läsa upp ettämne i månaden om inte fler. Men det verkar som att den möjligheten inte finns? Eller?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Abbas,
    om du inte längre är gymnasieelev, då finns det inga förbud för dig att anmäla dig till prövningar i olika kommuner. Du får, alltså, göra prövningar i olika städer (behöver inte vara där du bor eller är folkbokförd).
    Tyvärr kan vi inte ge någon sammanställd info på var och vilka prövningar och när de erbjuds /därför att vi ej har någon sammanställning - enligt vad vi vet, så görs inte någon sådan sammanställning av prövningstillfällen/.
    Kika gärna på komvux-hemsidorna eller kontakta komvux i alla de kommuner där du vill/kan göra prövningar (med tanke på pendlingsavstånd) och anmäl dig till hur många prövningar du vill.
    Lycka till!
    ANNA