Hej Emil,
    garantera att man kommer in kan man inte göra; detta för att även om man har absolut högsta meritvärde (22.5) eller absolut högsta resultatet på högskoleprovet (2.0), kan ändå en situation uppstå att det kommer finnas fler sökande med de högsta meriter än platser på utbildningen, och i så fall måste man lotta ut platserna bl.a sökande med högsta meriter!
    Det du kan göra är att göra högskoleprovet så många ggr du kan!
    Försök också höja ditt meritvärde så mycket du kan! Boka tid med SYV på komvux för diskussion om hur du kan höja ditt meritvärde.
    Titta även på andra utbildningar och se om du hittar några intressanta för dig som du kan söka till.
    ang. din chans att komma in nu... är det omöjligt för mig att svara om. Saken är den att många söker väldigt många olika alternativ inom utb.väsendet + samtidigt söker jobb. De som står i reservkön före dig kan alla få jobb eller plats på en annan utbildning... eller så kan det bli precis tvärtom: ingen försvinner från reservkön... det kan bli "hur som helst". Även om man har reservplats nr.1 kan man inte garantera att man kommer in, för att om alla Antagna stannar kvar och tackar Ja till erbjuden plats, då kan ingen tas in från reserv.

    Kika gärna på "liknande"Fysioterpeut-yrken - längst ner i presentationen Fysioterapeut; varje yrkesnamn på sidan där är en klickbar länk. Exempel på "liknande-fysioterapeut-yrken":
    Massör
    Vattengymnainstruktör
    Arbetsterapeut