Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Yvonne,

    Idrott och hälsa 1, 100 poäng = 100 undervisningstimmar, är en Obligatorisk kurs på alla nationella gymnasieprogram, men under vilket år - åk1, 2 eller 3 den läses, är inte reglerat centralt, utan det en fråga för varje gymnasieskola att lösa lokalt, på skolan.

    Ofta läses ID&Hälsa 1 under åk1 men det förekommer också att den läses senare, t.ex under åk2.

    Vänliga hälsningar

    Julia SYV