Britta
    När man tittar på förra årets nivåer för intagning på meritpoäng, är det kategorin "intagningsgräns" man ska fokusera på och ha som riktmärke att den som söker dit bör ha högre än meritpoäng i slutbetyg från 0:an (även om intagningsgränsen förstås varierar från år till år)?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Britta,

    ja, "intagningsgräns" visar nivå på betygen för en elev som "sist" kom in, som hade lägsta nivå på betygen av dem som kom in.
    Du har också rätt i att intagningsgränser varierar från år till år.

    Vänligen
    Julia