Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Kajsa, du undrar ang. antagningspoängen till Estetiska programmet, inriktning Teater på den här skolan http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/sodra-latins-gymnasium

    Jag vill börja med att förklara att poängen uppstår retroaktivt, dvs när antagningen är klar då ser man hur mycket Mtv hade eleven, som kom in sist. Ingen kan svara på frågan vad det blir i framtiden. Man brukar, dock, dra vissa slutsatser från "historien", dvs hur det var förra året och året innan men det betyder absolut inte att Mtv kommer att ligga på ca samma nivå till nästa års antagning. Mtv har både sjunka och höjas.
    Med det sagt, så uppger jag till dig nu att enligt info- på http://www.gyantagningen.se/download/18.590e314146d18aa881a1d4c/1403855076765/Stockholms+stad.pdf
    så var antagningsgräns till ES, teater, på Södra Latin
    612.5 inför läsåret 2014-15.

    Du kan själv kontrollera att jag har sett rätt /eller inte/ på länken ovan - som går till Antagningsstatistik på www.gyantagning.se som är Stockholms läns gymnasieantagnings hemsida.

    Mvh
    Julia SYV