Hej! Jag är studie-& yrkesvägledare och kan berätta om olika yrken och ge info och råd kring utbildningar; jag har ingen möjlighet att anställa någon pga jag är inte en arbetsgivare.

    Det är arbetsgivare som anställer. Eller så startar man eget och blir sin egen arbetsgivare.

    Söker du jobb, kan jag ge råd att du vänder dig till arbetsförmedlingen. Du kan också skicka spontan ansökan - även om ingen info finns om att ledigt jobb finns <som du gör här nu, fast just på Fråga syv kan vi tyvärr inte anställa någon annan än studie-& yrkesvägledare och programmerare>.

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej, när du skriver "jag har studerat engelska för 9år" menar du att du har godkänt i engelska motsvarande årskurs nio i den svenska grundskolan, eller vad menar du?

    Hälsningar
    Mikael